مقالات و رویدادها

دور زدن محدودیت آپدیت ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱


دور زدن محدودیت آپدیت ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱

هفته گذشته مایکروسافت از قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ رونمایی کرد.  مایکروسافت در آپدیت جدید ویندوز 11 که دارای قابلیت های هوش مصنوعی  می­باشد محدودیتهایی  ایجاد کرده است.

 

 

بیشترین خطای ویندوز 11

بیشترین خطای نصب ویندوز ۱۱ مربوط به پشتیبانی‌ نشدن TPM است.

TPM   چیست:

TPM   مخفف (Trusted Platform Module) درواقع ماژولی سخت‌افزاری است که روی مادربورد قرار دارد.  این ماژول رمزنگاری امنی است که کامپیوتر را ازطریق کلید رمزنگاری یکپارچه‌ای ایمن می‌کند. به‌بیان بهتر‌، مانند هشداری امنیتی برای کامپیوتر شماست تا از دسترسی هکرها یا بدافزارها به داده‌ها جلوگیری کند.به‌طور‌کلی، سیستم‌عامل با استفاده از TPM و قابلیت‌های رمزنگاری، سیستم شما را امن‌تر و امکاناتی مانند BitLocker را برایتان فراهم می‌کند.

 

رفع اجبار اتصال اینترنت در زمان نصب ویندوز 11 با rufus 

شاید اولین باره که اسم Rufus رو شنیدید و براتون سوال شده که برنامه rufus چیست؟

Rufus   یک برنامه کم حجم است که به صورت پرتابل اجرا میشود و جزو بهترین برنامه ها برای بوتابل کردن فلش درایو USB است و دیسک نصب ویندوز یا لینوکس، دیسک نصب برنامه های پارتیشن بندی و مدیریت پارتیشن و دیسک نجات آنتی ویروس و خلاصه ابزارهای مختلف رو به کمک این برنامه  می­شود روی فلش درایو USB ریخت . برای حل مشکل secure boot ویندوز 11 هم میشه از Rufus استفاده کرد.

 

به همین دلیل برخی کاربران از ابزار‌هایی مانند روفوس (Rufus) جهت رفع خطاهای ویندوز 11 کمک می‌گیرند روفوس نرم‌افزاری رایگان و متن‌باز برای فرمت‌کردن یواس‌بی و ساخت یواس‌بی‌های قابل‌بوت می باشد که می‌توان از آن استفاده کرد.  و حالا توسعه‌دهنده این ابزاراسکرپیتی برای دور زدن الزامات جدید مایکروسافت منتشر کرده است.

 

 

برای نصب Windows 11 24H2 بدون محدودیت باید از نسخه جدید برنامهRufus استفاده کرد، یعنی Rufus 4.6 و البته نسخه های جدیدتر برنامه Rufusمیتوانید در تنظیمات بوتابل کردن ویندوز 11 برای نصب، تیک گزینه رفع اجبار اتصال اینترنت در زمان نصب ویندوز 11 رو بزنید که مرحله لاگین با حساب مایکروسافت هم حذف شود وهم کارتون ساده تر شود.

 

روش کار با Rufus خیلی ساده است، از اولین منوی کرکره ای باید فلش درایو USB رو انتخاب کنید و بعد روی دکمه Select کلیک کنید و فایل ISO دیسک نصب ویندوز رو انتخاب کنید. بعد هم تنظیمات مربوط به فرمت کردن و نصب ویندوز رو انتخاب کنید و روی Start کلیک کنید تا فرمت کردن فلش و بوتابل کردن برای نصب ویندوز 11 آغاز شود.

 

 

منبع ها :

https://digiato.com/topic/tech

https://parspack.com/blog/os/windows/fix-windows-11-installation-error