پایانه‌های فروشگاهی

پایانه‌های فروشگاهی

پایانه های فروش P.O.S) POINT OF SALE) دستگاهی است که در مراکز فروش کالا و خدمات نصب می شود تا در معاملات به جای پرداخت وجه نقد و حمل و نقل فیزیکی پول، مبلغ مورد معامله به صورت الکترونیکی از حساب دارنده کارت (مشتری) کسر و به حساب پذیرنده کارت (فروشنده) واریز گردد.با استفاده از این دستگاه مشتریان گرامی در هنگام مراجعه به موسسات طرف قرارداد به راحتی و بدون نگرانی از حفظ امنیت پول خود می توانند در کمترین زمان ممکن هزینه کالاها و خدمات خریداری شده را پرداخت کنند. استفاده از کارت در پایانه‌های فروش بسیار ساده است. کافی است پس از کشیدن کارت، مبلغ مورد نظر و رمز کارت خود را وارد نموده و تایید نمایید. کل مراحل در چند ثانیه انجام شده و تراکنش صورت می‌پذیرد. سپس دو رسید برداشت از حساب از دستگاه برای فروشنده و دارنده کارت چاپ می‌گردد که این رسید نشان دهنده کلیه جزئیات پرداخت شما بوده و می‌تواند در رسیدگی آتی مورد استفاده قرار گیرد. گروه دیده‌بان نت ارایه دهنده دستگاه‌های کارت‌خوان با همکاری آسان پرداخت (آپ) می‌باشد.

هم‌اکنون امکان تبادل اطلاعات بین پایانه فروش و نرم‌افزارها (هم‌چون نرم‌افزار حسابداری و خرید فروشگاهی و …) بوجود آمده است، بدین منظور با اضافه کردن پارامتری در نرم‌افزار جامع هر سازمان، امکان ارسال اطلاعاتی از سوی نرم‌افزار به پایانه، همچون قیمت فاکتور و … و بالعکس از پایانه به نرم‌افزار همچون تایید یا عدم تایید پرداخت، تاریخ و ساعت پرداخت و شماره کارت وجود خواهد داشت. به‌طور مثال پس از خرید از یک فروشگاه مواد غذایی، مجموع قیمت فاکتور پس از محاسبه توسط نرم‌افزار به پایانه ارسال شده و دارنده کارت پس از کشیدن کارت خود، تنها رمز را وارد نموده و نیازی به وارد کردن مبلغ نيست. از سوی دیگر، پس از انجام عملیات خرید توسط پایانه، با ارسال پیغام تایید به نرم افزار، فاکتور به‌طور خودکار صادر می‌شود. با این پروسه، خطای انسانی ناشی از ورود اشتباه قیمت (مخصوصا در مواردی‌که مبلغ خرد يا بالا باشد) از بین می‌رود و همچنین سرعت انجام تراکنش افزایش می‌یابد. با اين اتصال، اطلاعات مورد نیاز در پایگاه‌های داده نرم‌افزار ثبت و قابلیت تحلیل و آنالیز می‌یابد.

مزایای نصب سیستم pc pos
امکان ارسال اطلاعات و مبلغ محاسبه شده از نرم افزار حسابداری به کارتخوان
1-بدون نیاز وارد کردن مبلغ دستی (مانند پمپ بنزین ها)
2- حذف مغایرت مالی
3-افزایش سرعت تراکنش خرید
4-دریافت وجه کامل
5-حذف اشتباه در وارد کردن مبلغ بر روی کارتخوان
6-حذف درخواست تخفیف از سمت مشتری

کلیه افراد حقیقی و حقوقی با مراجعه به دفاتر دیده‌بان نت و یا تماس با واحد کارت‌خوان این گروه می‌توانند اقدام به درخواست کارت‌خوان نموده و با تکمیل به موقع مدارک ذیل در کمترین زمان ممکن کارت‌خوان خود را دریافت نمایند. بدیهی است که تکمیل مدارک در هنگام ثبت درخواست می‌تواند از طولانی شدن روند تخصیص و نصب کارت‌خوان در محل بکاهد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست و دریافت دستگاه کارت‌خوان عبارتند از:

1. جواز کسب
2. کپی شناسنامه
3. کپی ملی
4. رسید شماره حساب و شبااز بانک مربوطه

  • زمان تسويه تراکنش های پذيرندگان درگاه اينترنتی آسان پرداخت، به صورت روزانه در اولین سیکل شاپرک(واریزی روز کاری 7:00-8:30 و در روزهای تعطیل 14:30) خواهد بود.
  • برای دريافت تراکنشها و ريز حساب به بخش پورتال پذيرندگان ویا دفتر مرکزی دیده‌بان نت مراجعه نمائيد.
  • امکان انتقال وجه از طريق پايانه فروشگاهی وجود ندارد.
  • کليه افراد حقيقی و حقوقی به منظور درخواست پايانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان)، می توانند با مراجعه به وب سايت و ثبت اطلاعات و يا مراجعه به دفتر مرکزی به آدرس: کرمان، خیابان ابن سینای شرقی،  مجتمع فناوری اطلاعات دیده‌بان نت و یا از طریق پشتیبان‌های این گروه نسبت به درخواست پايانه فروشگاهی اقدام فرمايند.
  • فاصله زمانی مابين ثبت درخواست پايانه فروشگاهی و نصب پايانه در محل فروشگاه طی 3 الی 7 روز کاری بوده و دستگاه توسط پشتیبانان این گروه در محل فروششگاه نصب می‌گردد.
  • قبوض جرائم رانندگی از طريق خدمات کارت‌خوان‌های ارایه شده، قابل پرداخت است.
  • برخی از فرآيندهای قدردانی و تشويق، به پذيرندگان ارائه شده توسط گروه دیده‌بان نت به پذیرندگان عبارت است از:
  • ارائه اينترنت رايگان جهت استفاده از پايانه فروشگاهی بر بستر اينترنت
  • ترافیک هدیه به ازای تراکنش (ویژه پذیرندگان پر تراکنش)
  • پشتيبانی کامل در محل
  • امکان اتصال پايانه های فروشگاهی به حساب تمامی بانک هاي عضو شتاب
  • امکان اتصال پايانه فروشگاهی به چند حساب بانکی (به طور دقيق چند شبای بانکی) و تسويه مبالغ با شبای مورد نظر پذيرنده برای اولين بار درکشور
  • مکان ارائه تسهيم شبا برای پايانه های فروشگاهی، به اين نحو که پايانه فروشگاهی به چند حساب بانکی (به طور دقيق شبای بانکی) متصل می‌گردد و مبالغ متناسب با نياز و خواست پذيرنده تقسيم بندی گشته و بر حسب درصدهای مشخص گشته توسط پذيرنده، در حساب های بانکی وی تسويه خواهد شد.
  • امکان تغيير شماره حساب متصل به پايانه فروشگاهی بر حسب تقاضای پذيرنده
  • فرم تغيير شماره حساب ر به 2 روش زیر می‌توانیم دريافت نمايم:
  • با مراجعه به دفتر مرکزی گروه دیده‌بان نت
  • از طریق درخواست از پشتیبان کارت‌خوان
  • مدت زمان انتظار به منظور تغيير شماره حساب، پس از ارسال فرم 24 الی 48 ساعت کاری پس از وصول فرم تغير شماره حساب (بغير از ايام تعطيل) می‌باشد.