مقالات و رویدادها

طراحی و اجرا زیرساخت شبکه فیبرنوری مجتمع مس سرچشمه


طراحی و اجرا زیرساخت شبکه فیبرنوری مجتمع مس سرچشمه

شرکت دیده بان نت مفتخر است همزمان با ارائه خدمات اینترنت به مشترکین خود، خدماتی نظیر اجرای زیرساخت و بستر اینترنت را به کارفرمایان در سراسر کشور ارائه دهد. در همین راستا از جمله پروژه هایی که توسط این شرکت درحال اجرا می باشد طراحی  اجرای زیرساخت شبکه فیبرنوری اتوماسیون صنعتی مجتمع مس سرچشمه به کارفرمایی شرکت ملی صنایع مس ایران است.

مس

این پروژه شامل طراحی و اجرای زیرساخت فیبرنوری حدود 25 کیلومتر زمینی و 5 کیلومتر هوایی است. در این پروژه ارتباط بین تمامی اتاق های کنترل کارخانجات، اتاق کنترل مرکزی و دفاتر مدیران در راستای پیاده سازی بستر و زیرساخت شبکه اتوماسیون صنعتی انجام شد.

این پروژه شامل شبکه داده های سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی، شبکه پایش تصویری اتاق کنترل های مجتمع و شبکه داده های پایش آلاینده های محیط زیستی می باشد. 

اهداف اصلی طرح :

1_ ایجاد شبکه مستقل و ایمن به منظور بالا بردن ضریب اطمینان و افزایش دردسترس بودن سیستم های کنترل و اتوماسیون صنعتی

2_ بالا بردن امنیت شبکه اتوماسیون صنعتی در راستای جلوگیری از نفوذ بدافزارها و دسترسی های غیرمجاز به شبکه اتوماسیون صنعتی

3_ پیاده سازی داشبورد مدیریتی به منظور نظارت و مانیتورنیگ داده های کنترل صنعتی و تحلیل و پردازش آنها در جهت  ارتقاء کیفت و افزایش بهره وری فرایند تولید.

مس