مقالات و رویدادها

نارضایتی کاربران از صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو!!!


نارضایتی کاربران از صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو!!!

به تازگی بسیاری از کاربران آیفون ۱۶ پرو از عملکرد لمس

صفحه نمایش این گوشی ناراضی بوده‌اند.

 

از روز جمعه که سری آیفون 16 روانه بازار شده، تعداد زیادی از دارندگان آیفون 16 پرو گزارش داده‌اند صفحه لمسی گوشی آن‌ها مشکل دارد و درست بازخورد نشان نمی‌دهد.

 

این مشکل تحت چه شرایطی رخ می‌دهد و علت اصلی آن چیست؟

 

علت مشکل تاچ صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو

پس از بررسی‌های انجام شده براساس تست‌های  9to5Mac، گزارش‌ها و تعداد فزاینده‌ شکایات کاربران به نظر می‌رسد این مشکل ناشی از باگ نرم‌افزاری است نه نقص سخت‌افزاری،بدین صورت که الگوریتم تشخیص لمس تصادفی در این سیستم بیش از حد حساس است و به اشتباه لمس‌های زیاد و پشت سر هم را لمس تصادفی درنظر می‌گیرد.

 

 

این مشکل زمانی اتفاقمی افتد که گوشی لاک اسکرین باشد و بدون قاب از گوشی استفاده شود یا به طور ناخواسته قسمت‌های دیگری از صفحه گوشی را لمس کنید. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این مسئله بیشتر در اطراف کنترل دوربین مشاهده شده، هرچند که این مشکل در تمامی نقاط نمایشگر نیز دیده می شوند.

 

هنگامی که این مشکل رخ می‌دهد ، نرم‌افزار گوشی برای مدت کوتاهی تمام لمس‌های جدید روی صفحه نمایش را نادیده می‌گیرد و موجب می‌شود لمس‌های عمدی کاربر به درستی ثبت نشوند. هرچند ممکن است این مشکل در شرایط مختلف به شکل‌‌های خفیف‌تری بروز کند.

ممکن است این مسئله به دلیل حاشیه‌های بسیار باریک صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو تشدید شود. این حاشیه‌های باریک باعث می‌شوند که دست کاربر به راحتی با لبه‌های نمایشگر برخورد کند. در نتیجه حتی یک تماس کوچک پوستی باعث می‌شود گاهی اوقات صفحه نمایش به لمس و دستورات ما پاسخی ندهد.

 

اخیرا این مسئله در آیفون‌هایی با سیستم عامل iOS 18 و نسخه آزمایشی iOS 18.1 مشاهده شده است.

پس نتیجه می‌گیریم که ریشه اصلی این مشکل به نرم‌افزار گوشی مربوط است و احتمالا یک باگ نرم‌افزاری باعث ایجاد این اختلال شده است و به احتمال زیاد اپل با آپدیت نرم‌افزاری این باگ را برطرف کند.

 

 

 

 

منبع:

https://gadgetnews.net/913927/iphone-16-pro-touchscreen-issues/